Academy of Magic

Нека магията бъде с теб!
 
ИндексИндекс  ЗбИжЗИЙЗбИжЗИЙ  Регистрирайте сеРегистрирайте се  ВходВход  

Share | 
 

 Урок №4

Предишната тема Следващата тема Go down 
АвторСъобщение
Admin
~`~WrEcKlEsS LeAdEr~`~
~`~WrEcKlEsS LeAdEr~`~
avatar

Female
Брой мнения : 1572
Age : 29
Registration date : 07.10.2007

Описание
Герой:
Особености: Без особености

ПисанеЗаглавие: Урок №4   Вто 03 Юни 2008, 16:51

Упражнение върху взетия материал-РП

Когато учениците влязоха в залата, я завариха променена до неузнаваемост. На дъската бе сложено платно точно срещу прожектора, който стоеше на два метра от него. Каролина им се усмихваше приветливо-тъкмо бе разнесла необходимите им за часа листове-на бюрото на всеки имаше по една рисунка. Те събудиха интереса на учениците поне за секунда.
Когато всички седнаха и кротнаха, Кери отиде до прожектора и го включи. Рисунката бе предварително поставена намясто и веднага се появи на платното:

-Някой от вас може ли да разпознае какво виждаме на рисунката?-попита учителката весело.
И да знаеха, явно учениците нямаха особено голямо желание да изговарят пределно ясни неща. След кратка пауза, някой промърмори:
-Олимпийските богове.
-Да.-отвърна Кери засмяна.-Би било логично да са те-все пак от началото на срока само за тях си говорим.-тя се обърна с гръб към учениците, за да погледне още веднъж платното с рисунката.-И така...пред всеки от вас има по една рисунка. Както виждате, тя е част от общата картина и символизира един от олимпийските богове-за всеки, естествено, има рисунка на различен бог.
Каролина спря обяснението си, завъртя се и тръгна между редовете. Спря се първо пред Александър де Муун, взе рисунката му и я погледна:
-Александър, ще бъдеш ли така добър да ни кажеш кой бог е нарисуван тук? Ако можеш, направи заключение за мястото му в гръцкия пантеон от всичко, което знаеш за него. Ако не можеш, просто изрази мнението си.-учителката се усмихна и почака Алекс да помисли над въпросите.

ПП1: Урокът е РП и отговорите трябва да съответстват на идеята. Към всеки ще бъде зададен въпрос по определен ред. Моля не си позволявайте да копирате материали-от вас се изисква просто да изразите мнението си за предъвквания вече толкова време материал.

ПП2: Последния допълнителен урок от раздела гръцки богове можете да намерите на сайта по Митология или директно на
този адрес.



_________________
Гост, Big Brother's watchin' ya
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
KIKO
Talanted wizard
Talanted wizard
avatar

Male
Брой мнения : 726
Age : 25
Къща : дворецът в Монако
Дом : Вемънхолд
Сума в Гринготс : 37450 паунда :Р
Registration date : 07.03.2008

Описание
Герой:
Особености:

ПисанеЗаглавие: Re: Урок №4   Сря 04 Юни 2008, 07:43

Момчето се притесни (изПОти се smiling)
Пред него видя образ на мъж, усмихнат, като че ли самовлюбен до небесата. С пръстите на ръката между косата си. С къса бяла на червени райета препаска. Малко се затрудни, тоест колебаеше се между два бога.
Професорката забеляза колебливостта на Александър, която бе както винаги скрита зад увереното и самовлюбчиво поведение на венъмхолдеца.
- Г-н Муун кажете, какво виждате на рисунката?! Какво мислите?!- подкани го г-ца Бърг.
-Ами... хъм.- момчето си пое дълбоко дъх, вдигна си още по-нависоко главата и тръгна да се разхожда из стаята говорейки. Когато се доближи до портретът, който трябваше да идифицира, Алекс отново заговори.
-Колебаех се между два бога. Нарцис и Аполон. Предположих, че е Нарцис защото той е бил много самовлюбчив, и той като мене-последва бурен смях в стаята. След което първокурсника продължи:
-Но поглеждайки общата картина на Олимп, видях, че Нарцис стои до Хора, Хера до Зевс, а Зевс до Деметра. Тогава си казах, че не може да е Нарцис, защото мисля че той не е на Олимп, и второ защото той не е брат на Деметра... защото така трябва да са разпределени равновесно и синхронно... апък знам, че до Хера стои братът-близнак на Деметра. А брат й е Аполон. Така, че достигнах до краен и според мен верен отговор, че това всъщност е Аполон, а не Нарцис.
-Така е, какво знаете за него?-попита директорката.
-Знам, че той е богът а светлината, на музиката, както и предводител на музите. Той също е бил красавец, като Нарцис. Роден на остров Делос, когато Хера преследвала майка му Латона, и той когато се родил станало всичко в светлина, и така я спасил. Аполон също така е наричан Феб, Богът-слънце който в Египетската митология е равнозначно на Ра, на върховният бог. Любовта на Аполон била Дафне. Тя не го искала, и за това той я гонил. Тя се помолила на баща си да отвори земята и да умре, само и само да не бъде в обятията на Аполон. Само, че Дафна не умряла а се преобразила в лаврово дръвце... и от там насетне той си украсявал главата,лирата и другите работи с лаврови клонки. А лавровият венец станал символ на Аполон.
Александър Де Муун бе се изчерпал, облегна се на стената очаквайки отговор, а било то и оценка от блъдхендката...

_________________

НЕ СЪМ ТУК ЗА СЛАВА, НИТО ЗА ПАРИ, ОЩЕ ПО-МАЛКО ЗА УВАЖЕНИЕТО ВИ.ТУК СЪМ ЗА ДА ПОБЕДЯ ! ! !
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
Admin
~`~WrEcKlEsS LeAdEr~`~
~`~WrEcKlEsS LeAdEr~`~
avatar

Female
Брой мнения : 1572
Age : 29
Registration date : 07.10.2007

Описание
Герой:
Особености: Без особености

ПисанеЗаглавие: Re: Урок №4   Сря 04 Юни 2008, 12:00

Каролина изслуша внимателно всичко, което Александър изказа, сетне се върна до бюрото си пред класа и заговори:
-Ученици, Александър направи няколко...интересни грешки. За да не останете с погрешно впечатление, ще ги отбележа още сега. На първо място, дилемата ти бе напълно безпочвена. Нарцис не може да бъде на картината и ти сам стигна до това заключение, но се заблуждаваш в едно отношение-Нарцис не е бог и затова той няма място тук. Нарцис е второстепенен герой в гръцката митология и се появява едва в един мит с помощна роля-да отрази ценностите и характера на боговете.
Каролина се усмихна малко по-скептично, направи няколко крачки към ученика, говорил досега и каза:
-Втората грешка, която допусна е още по-неуместна от първата. Деметра не е сестра, още по-малко-близначка, на Аполон. Неговата сестра-близначка е била и си остава Артемида. От всичко това си вадя заключението, че нямаш много добра основа от знания за гръцката митология и правилният ти отговор е резултат не на друго, а на бегло налучкване.
Учителката се приближи до Алекс и заговори малко по-меко, за да избегне притеснението на момчето от коментарите й. Въпреки всичко, краят на срока приближаваше и с тези знания, той нямаше да се справи добре. Затова бе нужно да бъде поправен навреме:
-Вторият въпрос, който ти зададох, изискваше да разсъждаваш за мястото на Аполон в гръцкия пантеон. Тук ти също допусна грешка, макар този път по-скоро техническа (но отново показва, че не си наясно с материала). Не светлината от Аполон е спасила Латона. Майката на бога на светлината е била преследвана от Питон (изпратен от Хера). Той бива победен от, вече юношата, Аполон-не от светлината, разпръснала се при раждането му.-Кери направи крачка встрани, готова да завърши обяснението си.-Както и да е, имаш знания относно определени факти, свързани с Аполон. Опита да разсъдиш, стигна до някъде, събра фактите, но не направи никакво заключение. Ако исках преразказ на митовете, щях да поставя така въпроса. Това, което всъщност изисквах, бе твоето мнение на базата на тези факти.-учителката го погледна с малка симпатизираща усмивка.-Вярвам, че следващият път ще се справиш по-добре. Пиша ти приемлив. 60 точки за Венъмхолд.
Кери се обърна към останалата част от класа. Разходи се между редовете и се спря пред Елеонор. Погледна рисунката пред нея:

-Елеонор, би ли ни казала коя е богинята, която виждаме в този участък от картината? Също така бих искала да ни споделиш кой от митовете свързани с нея ти допада най-много, като се обосновеш естествено. И за завършек, ако избереш, можеш да ни кажеш на какво могат да ни научат митовете за нея (поуките от митовете).
Каролина се усмихна спокойно и почака момичето да осмисли въпросите.
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
HP_BIG_FENKA
Talanted wizard
Talanted wizard
avatar

Female
Брой мнения : 652
Age : 25
Къща : малка и симпатична,близо до гората
Дом : Клевърмайнд
Сума в Гринготс : 1500.50
Registration date : 10.02.2008

Описание
Герой:
Особености: Елф

ПисанеЗаглавие: Re: Урок №4   Сря 04 Юни 2008, 15:35

Елеонор също като Алекс се притесни малко в началото.След почти неуспешния опит на венъмхолеца да отговори,тя също се стресна.Погледна картината пред себе си,помисли малко и погледна към професорката,която по нищо не бе показала някаква емоция,просто стоеше и я гледаше.
-Малко се колебая.-каза момичето след около минутка-Това там може да е Артемида,близначката на Аполон.Може просто да провериш дали внимама или не,но въпреки това.Може би повече клоня към втората богиня,а именно Атина Палада.Аремида,до колкото си спонмям е богиня на лова,но често е изобразявана с лък и колчан стрели,а Атина е богиня на войната,но не като Арес на подлата и коварна,а на справедливата и честна,пълна противоположност.-Тя се усмихна.Май очакваше професорката също й отвърне,но лицето й оставаше непроницаемо.Тя си пое дъх и продължи.-Друга причина да мисля,че това е Атина,а не Артемида,е че богинята на войната е изобразявана с шлем,копие и щит,както тук на картината.Още една причина да мисля,че това е Атина е тази,че зад самата богиня има бухъл.Не мисля,че това е някаква случайност,грешка на автора или е сложен само за украса.Бухълът често символизира мъдростта,а освен богиня на войната,до колкото знам е и богиня на мъдростта,занаятите и изкуствата.Така че вече не се колебая и казвам със сигурност,че това е Атина Палада.
Ел изглеждаше напълно уверена в това,което каза и в очите й се четеше решителност.След кратка пауза Ел продължи със следващия въпрос.
-За следващия въпрос мога да кажа,че според мен най-хубавия,не знам дали е точно този,но може би най-смисления за мен,е този с Арахна.-Тя погледна очакващия вече за обосновка поглед на Кери.-Защо той ли?Защото както този,така и другите митове за Атина,които съм чела винаги има някаква поука.Нещо като древногръцка басня.-Тук няколко ученика,включително и Ел се засмяха.-Така де.Само го сравнявам.Не мисля да разказвам мита,за това мога просто накрая да извадя поуката,понеже повечето от нас,ех добре всички,го знаем,а той е,че трябва да бъде смирени и да не убиждаме всеки,който не ни харесва,трябва да се държим по по-човешки начин и най-важното да мислим преди да направим нещо,защото мисля,че Арахна е съжалявала доста след като е загубила състезанието от Атина.Ако не е била гордостта и надменността й,може би е щяла да има друг изход за нея.За да отговоря точно на въпроса ще кажа,че това,което ми харесва във мита е точно поуката и още по-точно,че ни показва последиците от това да бъдем горди и себични.
Кери изглеждаше доволна от отговора и размишленията на момичето,но наистина ли бе така?Ел не знаеше,но й оставаше още един въпрос,на който смяташе да отговори.
-В заключение,а за да отговоря и на последния въпрос,мога да кажа,въпреки това,че ни се струва,че древните гърци са живеели много преди нас,те също са си задавали въпросите за това кое е правилно и кое не.Може би боговете са нещо като тяхната съвест или по-точно като някое вътрешно аз,което се е отделило с времето.В митовете за Атина има доста мъдрост и поука.Те ни показват последиците от това какво би станало,ако постъпим грешно.Специално чрез митовете древните елини са учили на морал и на ценностна система.
Ел показа всичко,което можеше или май така си мислеше,защото сега професорката имаше последната дума...

_________________
При мъдростта на "Клевърмайнд"
иди, умът ти щом е буден -
с находчивост и вещина
животът ти не ще е труден.

Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя http://www.vbox7.com/play:d563b8ef
Admin
~`~WrEcKlEsS LeAdEr~`~
~`~WrEcKlEsS LeAdEr~`~
avatar

Female
Брой мнения : 1572
Age : 29
Registration date : 07.10.2007

Описание
Герой:
Особености: Без особености

ПисанеЗаглавие: Re: Урок №4   Сря 04 Юни 2008, 17:53

Каролина се усмихна на момичето и се обърна към класа:
-Елеонор напълно изчерпателно отбеляза всички отличителни характеристики на богинята Атина Палада: облекло, снаряжение и тъй характерната за нея сова (приемам птицата да бъде наречена и бухал).
Учителката се обърна към момичето:
-Харесва ми гледната ти точка върху втория и третия въпрос. Умееш да изразяваш мнение на базата на познанията си-оформено при това. Ако си склонна да разсъждаваш по темата, би могла да помислиш върху идеите: "боговете-съдници"; "правосъдието извън човешките възможности"; "нужда от поощрение и страх от наказание от висши сили"-биха могли да ти дадат общ поглед върху древното общество, създало тези митове.
Каролина се усмихна бегло смутена-времето нямаше да й стигне ако продължеше с още обяснения:
-За тези отговори получаваш Изключителен и 200 точки за Клевърмайнд.
Тя се завъртя и тръгна отново между редиците чинове. Спря се пред Шаия и вдигна рисунката й:
-Още една интересна олимпийска богиня. Няма да те питам за името й обаче. Въпросите ми към теб са: Смяташ ли, че в мита за тази богиня (във взетия материал има само един мит за нея) има заложен по-дълбок (от очевидния) смисъл за древните гърци? (Очаквам да обосновеш мнението си.) Какво е твоето собствено мнение за принципите, демонстрирани в този мит? Кой бог или богиня може да бъде сметнат за противовес на изобразената богиня според теб?
Каролина придоби много сериозно изражение докато изчакваше момичето да помисли върху въпросите

_________________
Гост, Big Brother's watchin' ya
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
Shaiya
Второкурсник
Второкурсник
avatar

Female
Брой мнения : 1981
Age : 26
Къща : Chalet de soleil
Дом : Блъдхенд
Сума в Гринготс : 4895
Registration date : 12.02.2008

Описание
Герой:
Особености: Различен

ПисанеЗаглавие: Re: Урок №4   Чет 05 Юни 2008, 14:43

Шай се загледа само за миг в преподавателката си по митология. Начина, по който лицето на Каролин Бърг се бе стегнал, я караше да мисли...за прекалено много неща, нито едно от което не бе релативно на положението й в момента. Макар и да бе релативно на положението й като цяло...
Както винаги, тя си наложи да се съсредоточи там, където в момента имаше значение - митологията. Ако не се бъркаше (което би било адски странно за нея) на картинката точно срещу себе си виждаше Артемида, древногръцката богиня на лова, плодородието, живота, женското целомъдрие...и семейството. Лъкът, еленовите рога...трябваше да е тя.
Единственият мит, който бяха взели и за когото се сещаше в момента, бе митът за Актеон и Артемида. Без да навлиза в присъщите за повечето от съучениците й подробности, Шай нахвърли в ума си най-важното от мита - Актеон, който вижда божествената Артемида, готвеща се да се къпе в една от своите пещери-убежища. Когато вижда натрапника, Артемида, разгневена, го превръща в елен. Неспособен да се защити или да говори, Актеон бива разкъсан от собствените си кучета.
Шай отново обърна сивите си, пронизващи очи нагоре към преподавателката си. Макар сериозното изражение на Каролин да не се бе изменило, момичето не се стресна, нито се притесни. Ако се бъркаше за въпроса, щеше да се поправи...или не. Всъщност, това нямаше особено значение. Важното бе истинската цел на въпроса...или тази, която смяташе, че вижда под него.
- Гнева на Артемида и превръщането на Актеон в елен - започна Шай, убедена, че Каролин е разбрала за какво си мисли и говори поне на този етап, - е, както при всички митове, просто една приказка за великите способности на боговете. Всъщност, особено след изчезването на сляпата вяра при развитието на полиса и на гръцкия народ, митовете са останали в съзнанието на хората единствено като тип нагласа, светоглед. Бих могла, предполагам, да се плъзна по повърхността и да кажа, че според мита любопитството е наказуемо и не бива да бъде проявявано, че този, който пристъпва божествените закони, ще бъде наказан. Това, разбира се, е вярно, но със сигурност не засяга истинската стойност на мита.
След това изказано едва ли не на един дъх уводче, Шай продължи доста по-бавно и сериозно.
- Митът по-скоро се докосва до природата на хората - ограничени и неспособни, дори да го желаят, да разберат онова, което не е предвидено за тях. Самият факт, че зърването на богинята означава гибелта на Актеон, сочи, че според древните гърци обикновените хора не само по закон не могат да виждат или разбират боговете, те са неспособни да възприемат или да се справят с познанието за тях или с тяхната сила. Божествената красота на Артемида не е нещо, с което обикновен простосмъртен може да живее. Този мит е в пълен унисон с постоянното и древно разбиране на гърците, че божественото трябва да остане само за боговете. Неслучайно онези, които са способни да видят или усетят божественото присъствие, в своята същност винаги са герои полу-богове. Този мит насочва към границите, които човешкото съзнание само по себе си поставя пред постигането на пълното знание, на абсолютната сила.
Докато казваше това, лицето на Шай помръкна едва забележимо. Всъщност, никой друг в класа не забеляза подобно нещо, но то не убягна от погледа на учителката. Тя беше Бърг и само погледът бе достатъчен да разбере къде се е отнесла Шаия...
- В днешно време хората не вярват в митовете...нито в приказките. Те са и неспособни да видят другата страна....нуждата, желанието....стремежа да се постигне абсолютното знание, дори....- тиха въздишка си проправи път към устните на Шай, но не бе допусната. - Дори с цената на съществуването.
Дали другите разбираха или не нямаше значение. Тя разбираше. Прекалено добре...
- Вторият ви въпрос. - сепна се Шай и продължи по-спокойно. - Всъщност аз...мисля, че изясних собственото си мнение. Бих могла да го направя отново....Но не смятам, че наистина е нужно. - гласът й бързо възвърна предишната си твърдост и безразличие. - В класическата представа противоположна на Артемида би била Афродита, тъй като богинята на лова е била смятана за покровителка на женското целомъдрие (девствеността). От друга страна, Ерос и Афродита са били защитници на плътското желание и любов. Като закрилничка на девствениците и жените, както и единствена първопричина за естествената смърта на жените, тя е противовес на Аполон - абсюлотното мъжко съвършенство, той е и първопричина на естествената смърт на мъжете. Но...ако трябва да обединя...може би Танатос - богът на смъртта и разрухата. В противовес, Артемида е богинята на плодородието, която дарява живот на природата и покровителства съответно семействата и раждането.
Шай реши да приключи тук. Можеше да каже още, да...но имаше други, много други неща, върху които трябваше да размишлява...


_________________
Fantastique, magnifique, remarquable, superbe...Or, in other words, f*ckin' awsm!
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя http://magicschoolvtrd.forumup.com
Admin
~`~WrEcKlEsS LeAdEr~`~
~`~WrEcKlEsS LeAdEr~`~
avatar

Female
Брой мнения : 1572
Age : 29
Registration date : 07.10.2007

Описание
Герой:
Особености: Без особености

ПисанеЗаглавие: Re: Урок №4   Чет 05 Юни 2008, 17:11

Каролина почака момичето да завърши мисълта си и сетне се обърна с гръб със същото сериозно изражение и незабелязано поклати леко глава:
-Добре. Интересна гледна точка.-учителката заговори със странно познат равен тон, който обаче далеч не приличаше на нейния собствен.-Смятам обаче, че мнението ти достига до големи крайности, относно природата на древните гърци-почти до отношение спрямо отдавна изчезнал начин на мислене. Помисли върху идеята митът да е вид обяснение защо масите не виждат боговете и не бива да търсят отговори практически. Този мит може да се вземе за вид защита на вярата в митичните богове...дори насаден от жреците за благото и поддържането на култовете.
Каролина се усмихна със съзнанието, че не бива да изказва още, тъй като бе на предела да изговори неща без връзка с настоящите занимания:
-Това, разбира се, е мое мнение. За отговорите си получаваш Изключителен, а домът ти-200 точки.
Учителката направи няколко крачки и се спря пред Тристан. Погледна неговата рисунка:
-Кажи ни, Тристан, кой бог е изобразен тук? Съществува един интересен мит за него (естествено, намира се на сайта). Бих искала да ни споделиш мнението и гледната си точка по отношение на морала, демонстриран в него. Защо мислиш този бог е бил толкова популярен и почитан в Древна гърция?
Каролина постави обратно на чина рисунката на божеството и се отправи към прожектора.

_________________
Гост, Big Brother's watchin' ya
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
Tristan
първокурсник
първокурсник
avatar

Male
Брой мнения : 190
Age : 25
Registration date : 09.04.2008

Описание
Герой:
Особености:

ПисанеЗаглавие: Re: Урок №4   Пет 06 Юни 2008, 12:44

Тристан изчака Кери да стигне до прожектора,а той през това време оглеждаше рисунката пред него.Професорката се обърна с лице към него и зачака отговорът му.
-Според мен това е бог Хермес.-той видя безразличния поглед на Берг и реши,че май трябва да се обоснове като Ел и Шаи.Тристан леко се прокашля.-Мисля,че е той,защото забелязах крилете на сандалите му.До колкото знам само бог Хермес има такива,а те му помагат да е доста бърз и за това е и вестител на боговете.Разглеждал съм и други снимки на бога и знам,че винаги е изобразяван с жезъла с крила и увита змия около него.Сега си спомням,че точно жезълът-кадуцей му съм го виждал като емблема на аптеките,въпреки че е малко променен и сега е чаша,но май е същия.Може би това може да даде отговор на последния ви въпрос,защо е толкова известен и почтан от древните гърци.Той им е дал лекарствата и им е показал как да ги използват.Освен като лечител и вестител,богът покровителства и пътешествениците.Има много поставени нему херми край пътищата и дори пред къщите.Известен е и с това,че изпраща душите на умрелите в последното им пътуване.Освен това е дал на хората търговията,азбуката,мерките и числата.От всичко това мисля,че можем сами да си отговорим на въпроса защо е толкова известен и почитан от древните гърци.Всички тези полезни неща,който им е дал...така де,за това е толкова известен и почитан.
Тристан спря за малко,за да си помисли за мита.След около минутка той пак заговори.
-Имате предвид мита за това,как като млад Хермес откраднал кравите на Аполон?-той се подсмихна.Беше си наистина хубав и интересен мит.Кери леко кимна с глава,за да му покаже че е той.-Мисля,че тук морала е леко пренебрегнат и изкривен.Да казваш на хората как всеки може да открадне,при това успешно не е много добра идея.Насърчава ги,но все пак е хубаво,че мита завършва с това,че кравите са върнати и до някакъде равновесието се връща,но не мисля,че Хермес е трябвало да бъде възнаграден (лирата от Аполон),а е трябвало да бъде наказан.Може би мита показва,че боговете могат да правят каквото си поискат и пак да останат ненаказани,но дали това е за хората?Може би да.Крадците също тачат Хермес,а именно от този мит те черпят сили.Както вече беше казано с боговте хората изразяват идеята си за начина,по който трябва да се държат.Тук морала е доста изкривен.Може би така се опитват да представят,че света не е идеален.
Тристан погледна Кери,очакващ рецензията си...

_________________
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
Admin
~`~WrEcKlEsS LeAdEr~`~
~`~WrEcKlEsS LeAdEr~`~
avatar

Female
Брой мнения : 1572
Age : 29
Registration date : 07.10.2007

Описание
Герой:
Особености: Без особености

ПисанеЗаглавие: Re: Урок №4   Нед 08 Юни 2008, 00:28

Каролина се намръщи леко, слушайки последната част от отговора на момчето:
-Прав си.-отсече тя кратко.-Това е Хермес. Доста изчерпателно успя да ни въведеш в характеристиките на изобразяването му. Въпреки това дълбоко грешиш във фактологията. Хермес не е бил бог-лечител-не и за древните гърци. Кадуцеят на Хермес бива свързван непряко с медицината едва през седми век, когато започват да го асоциират и с алхимията. Алхимиците от този период, наричали себе си "синове на Хермес" или "Херметисти". В по-късни периоди, кадуцеят продължава да бъде свързван с медицината и дори днес го срещаме на емблеми на медицински заведения (не на аптеки-символът на аптеките е чаша с една-единствена увита змия около нея). Но за древните гърци Хермес изобщо не е бил свързван с лечение и медицина. Кадуцеят му бил използван за моментално приспиване и за изпращане на сънища в света на живите.-Каролина се усмихна скептично.-Поради тази причина, отговорът ти на третия въпрос не може да бъде счетен за напълно верен.
Каролина направи няколко крачки из стаята и се спря.-Във втория си отговор имаш друга фактологическа грешка. Аполон не е дал лира на Хермес. Вестителят е този, който изобретил лирата и омагьосан от звуците, Аполон предложил на Хермес да му даде кравите, за да получи инструмента.-Кери се усмихна.-Но това е дребна грешка. В основата си мнението ти е интересно. Имаш познания върху митологията и в частност Хермес. опитваш също така да свържеш логически символите, което е похвално, макар в случая да е погрешно. За старанието и разсъждението получаваш Надхвърлящ очакванията, а домът ти 170 точки.
Учителката мина между редовете и се спря на друга рисунка:
стояща на чина на Миранда. Кери се обърна към нея:
-Би ли ни казала коя е тази богиня? От трите ни известни мита за нея, можем да я видим в три отделни плана. Бих искала спрямо тях да дадеш мнението си за нейния култ в Древна гърция. (по възможност-отделно за трите)


_________________
Гост, Big Brother's watchin' ya
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
*** МИРАНДА ЖАР ***
първокурсник
първокурсник
avatar

Male
Брой мнения : 109
Age : 107
Registration date : 01.05.2008

Описание
Герой:
Особености: Без особености

ПисанеЗаглавие: Re: Урок №4   Вто 10 Юни 2008, 21:14

Миранда беше изнервена. Напоследък в тесният им венъмхолдски кръг с Марк и Алекс се усещаше голямо напрежение.
Сега и професорката я накара да да разсъждава върху някаква си картинка. Известно време г-жа Жар стоеше и гледаше картинката... бавеше се.
-Побърпзайте госпожеце-каза директорката.
-Добре де... Добре.
След пет минути Миранда заговори:
- Г-жо Бърг, не виждате ли че това е Афродита. Но по смешно изображение на тази богиня не съм виждала. Казват че била златокъдра, апък на картинката е с кафява коса. Наистина трудна задача. Художника определено е бил некъдърник. Извинявам се, но е така.
-След като критикувахте художника бихнте ли ни казали по какво познахтне, че това е Афродита.
-Не съм свършила. На повечето изображения Афродита е с бледа кожа, с руси дълги коси... и леко по-дзакръглена, а тук е негърка.
-Без ръсизми!-каза строго митолочкага.
-Добре, де извинявам се. Попрекалих. Разпознах Афродита по няколко нещица. Първо златната диадема. Това блестящо бижу за главата било слагано от Хорите и Харитите. Това са богтините на красотата и грацията, те прислужвали на Афродита, също така са я обличали. Ка то че ли е малка, и не може сама да се облече?! Разпознах Афродиа и по животното гълъб. Гълъба е символ на мира, чистотата,красотата, божественото... а и всички животни са били пленявани от Афродита и са прийждали. Така че, смятам че гълъбът характеризира тези животни, които са привързани към богинята на красотата. За това смятам, че това е самата Афродита... за ирония на съдбата, точно тази богиня не ми допада...
-А бихте ли ни разказали повече неща за трите мита? И за образа на Афродита в тях.
-Разбира се професоре, само да си ги припомня... Пигмалион, Нарцис и образа на Афродита... да това са трите мита.
Първо ще говоря за образа й... тоест за първият мит, който я характеризира и описва. Като се абстрахирам от вариантите на нейното появяване на света (урановата кръв и сперма, както и от морската пяна).
Колкото до култа на древните гърци към тази богиня... определено и безспорно хората са я почитали страшно много. Тя е била една от първите дами и изобщо, имала е много поклоници, много храмове в нейна чест... които са запазени и до днес.
Колкото до първият мит... там Афродита е представена като някоя принцеса. Може да звучи пресилено, но си е така. Точно така сие. Още в началото ни става ясно, че тя за нищо друго не става освен да дарява и отнема любов... а любовта дали съществува е друга тема. Казва се, че само Хестия, Хера и Атина не са подчинени на нея... Което пак говори, че е имала силно влияние. След това идва едно описание на някоя манекенка. Каква красота, какви черти на лицето...какви коси, какви очи... Едва ли не тя е саможто слънце, привличащо всичко наоколо-животни и т.н. Представена е като глезла, фукла. Има си слуги, а не спътници, които я преобличат и й подгъзуват. Съжалявам, но това че е богиня не я прави безподвижна... И да ми ходи с корона. Т царица ли е или богиня не мога да разбера?!
Била родена от снежнобялата пяна на морските вълни. И чрез ватъра достига до Кипър, където се среща с хорите. Била най-хубавата богиня. Незнам за какъв култ можем да говорим тука. Била красавица, аз не смятам че е красива, но всеки си има вкус. А в крайна сметка любовта е нещо преходно, нещо временно, нещо абстрактно... Не може така да вярваме и почитанме богиня, коягто господства върху нещо толкова повърхностно и едва ли не нереално. Мисля, че като извод бих казал, че хорака тоито са й се подчинявали са гледали само визията... само облика, без вътрешността, без опаковката... без същността.
Но за вторият мит, свързан със скулпура Пигмалион можем да говорим повече за характера, а не за визията на богинята. Някой си аскет неямал жена, бил сам... и един ден направил красива статуя, в която се влюбил. Но тук се не споменава пряко, че АЯфродита го е "наказала" така. Все пак той е отхвърлил любовта към жената, и изобщо към някой. За него любовта не съществула, докато се влюбил в своето произведение. Вече можем да говорим за психически проблем, да севлюбиш в статуя... според мен това енаказанието на Афродита. Че този ваятел не я е почитал, и не е вярвал в любовта, докато не се влюбил в статуята си. И след което е отишъл да се помоли на Афродита да я съживи... И ето... той е жертвал няккаво си позлатенорогово теле и огъня на Афроди се разпламтял. Тоест той се е покаял... той си е осъзнал грешката, и БЛАГОСКЛОННАТА и ПРЯМА Афродита го наградила, като съживила статуята. В мита става ясно, че колкото е благосклонна, добра, влюбчива, толкова е и пряма, директна и безцеремонна. Накзва и наградява без да се замисля. Може да те накаже, но след това ако си се покаял да те награди. За съжаление не е наградила и Нарцис. Нарцис неземният красеавец, който отхвърлил любовта на нимфата Ехо. Тук отново имаме отричане на чувството любов. Тогава богинята Афродита го наказала... наказала го е да се влюби сам в себе си... след което ГО УБИЛА, за дето не приел нейните дарове и отхвърлил любовта на Ехо. Но когато богинята видяла, че нейните "хора", нимфи и другите са оплаквали Нарцис тя решила все пак да го съживи... като на мястото от трупа му изникнало цветето нарцис- или още известно като цзветето на смъртта. Богинята тук се показва като яростна и сърдита богиня, която бързо се раздразнява. Тъй като е много могъща парви каквото си поиска.Ако някой не приеме нейните дарове, отхвърли любовта или сгафи някъде, Афродита го наказва жестоко... Така че хората в Древна Гърция са били доста, доста респектирани към ьАфродита. Изпитвали са страхопочитателност към нея. За това отговорям на въпросът ви,че култа към Афродита в Древна Гърция е бил доста често прилаган. Много жертви са се принасяли в нейна чест, много пора са се молили на нея... и много са се страхували от нея.
Колкото красива толкова и зла...като нож с две остриета,като красивата червена роза и нейните опасни бодли....
Момичето се надяваше, че е била максимално ясна и, че не е сгафила като Муун някъде. Но сега очакваше оценката на директорката...
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
Admin
~`~WrEcKlEsS LeAdEr~`~
~`~WrEcKlEsS LeAdEr~`~
avatar

Female
Брой мнения : 1572
Age : 29
Registration date : 07.10.2007

Описание
Герой:
Особености: Без особености

ПисанеЗаглавие: Re: Урок №4   Пет 13 Юни 2008, 16:29

Каролина изслуша с присвити очи отговора на Миранда и сетне се върна пред класа и опря длан на прожектора:
-Да разчупим малко модела до тук. Да видим кой не е взел участие до момента...-тя хвърли едно око на списъка на класа.-Хестия, Нико и Алисън.-тримата ученици се сепнаха като чуха имената си.-Бихте ли ме отменили за малко? Нека един от вас (първият, смогнал да напише) обясни на класа кое от казаното от вашата съученичка (Миранда Жар) бе правилно и кое погрешно. Можете също така да изявите лично мнение в отговора си. Спрямо казаното, ще реша каква оценка да поставя на Миранда както и на отговорилия.

_________________
Гост, Big Brother's watchin' ya
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
Sponsored content




ПисанеЗаглавие: Re: Урок №4   

Върнете се в началото Go down
 
Урок №4
Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Permissions in this forum:Не Можете да отговаряте на темите
Academy of Magic :: Разни :: Архив :: Архив на предметите :: Архив по Митология-І-
Идете на: